keskiviikko 19. lokakuuta 2011

vuoden yhdeksännettoista päivät

Tajusin tänään hassun asian.

Tasan yhdeksän kuukautta sitten, tammikuussa, olin koulun työharjoittelussa paikassa jossa olin jo pitkään haaveillut suorittavani harjoittelun - haave joka osoittautui todelliseksi virheeksi. Mutta jotain positiivista: tuota aikaa on hyvä muistella jos tekee mieli valittaa että onpa mulla ankea elämä tai kylmä asunto tai märät kengät! Kaikki on suhteellista. (Tuo mökki oli siis asuntoni 21 päivän ajan.)


Kahdeksan kuukautta sitten suoritin koulun työharjoittelua Kyproksella. Oli luultavasti lauantai ja kävin lämmittelemässä Limassolissa. (Oli VIRHE katsoa näitä kuvia nyt!)


Seitsemän kuukautta sitten olin edelleen onnellisesti Kyproksella. Onnellisesti vaikka ilmat eivät pahemmin olleet kuukauden takaisesta lämmenneetkään.


Kuusi kuukautta sitten olin takaisin Suomessa ja suoritin koulun työharjoittelua kotipaikkakunnallani. Ja räpsin kuvia enemmän tai vähemmän innokkaista lemmikeistämme..


Viisi kuukautta sitten nautiskelin elämästäni silloisella koulullani ja kävin pyörälenkillä Kemiön ihanilla pikkuteillä. Kaikki koulujutut dimissionia, siis päättäjäisiä, lukuunottamatta oli hoidettu.


Neljä kuukautta sitten olin Suomessa kotikotona ja odotin yli-innolla seuraavalla viikolla koittavaa lähtöä Islantiin kesätöihin. Eipä senkään lähdön kanssa tainnut olla paljoa viikkoa enempää varoitusaikaa..


Kolme kuukautta sitten tarkistin heti ensimmäisenä aamulla Helsingin yliopiston opiskelijavalinnat - en päässyt sisään, ja tulevaisuuteni oli taas ihan auki. Siitäkin huolimatta tuo päivä oli aivan loistava: esimerkiksi koska aurinko paistoi (se ei siis ollut mikään tavallisin ilmiö tuossa osassa Islantia) ja naapurin heppa oli varsonut yöllä!

Kaksi kuukautta sitten olin juuri tullut muutaman päivän reissusta pohjois-Islannista ja lähetin opiskelupaikkahakemuksen Tukholmaan.


Kuukausi sitten olin muuttanut Tukholmaan kaksi päivää aiemmin ja oli ensimmäinen opiskelupäiväni (kuva päivältä jona muutin Tukholmaan)!

Tänään on tämä päivä.

On se elämä jännää ja kivaa kun ei tiedä mitä se tuo tullessaan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti